główny specjalista do spraw zabytków nieruchomych
Filed under: Olsztyn | Administracja Publiczna
OGŁOSZENIE NR 177722Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków
poszukuje kandydatów na stanowisko:
główny specjalista
do spraw zabytków nieruchomych
Wydział ds. Inspekcji Zabytków Nieruchomych i Ruchomych - IZNR
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Część etatu
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
--Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie, ul. Podwale 1, 10
Miejsce wykonywania pracy:
Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
prowadzenie działań w celu przygotowania projektów postanowień, decyzji administracyjnych, zaleceń konserwatorskich i opinii w/s prac przy zabytkach nieruchomych;
prowadzenie inspekcji i kontroli obiektów nieruchomych w celu stwierdzenia stanu zachowania, określenia sposobu prawidłowości użytkowania, oceny zakresu i prawidłowości wykonywanych prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych potwierdzone protokołami z powyższych czynności oraz zakończone stosownymi zaleceniami i właściwymi decyzjami;
przygotowywanie zaleceń pokontrolnych oraz decyzji, a także prowadzenie administracyjnych postępowań egzekucyjnych, w celu wyegzekwowania obowiązków spoczywających na dysponentach zabytków;
uczestnictwo w komisjach konserwatorskich oceniających zakres i prawidłowość prowadzonych prac konserwatorskich; dokonywanie analizy w celu zatwierdzenia kosztorysów prac przy zabytkach nieruchomych w przypadku dofinansowania z budżetu państwa i innych źródeł;
przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, wnioski do właściwych organów nadzoru budowlanego i ochrony środowiska oraz terenowych organów administracji rządowej i samorządowej dotyczących wszczęcia postępowania administracyjnego bądź do prokuratury celem wszczęcia postępowania karnego;
przygotowywanie projektów wniosków i postanowień w celu uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zaopiniowania studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego, poprzez zbieranie niezbędnych informacji w tym zakresie i przekazywanie ich bezpośredniemu przełożonemu;
przygotowywanie materiałów i dostarczanie informacji w celu ustalenia zakresu ochrony obiektów i obszarów; zgłaszanie wniosków dotyczących kwalifikacji do wpisania wyżej wymienionych do rejestru zabytków oraz ustanowienia innych form ochrony zgodnie z ustawą;
przygotowywanie projektów pism, postanowień i decyzji w zakresie uregulowanym przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisami prawa powiązanymi z w/w ustawą, zwłaszcza ustawy o gospodarce nieruchomościami w celu zbycia lub podziału obiektu wpisanego do rejestru zabytków.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
1. praca administracyjno biurowa;
2. praca w terenie;
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Występują uciążliwe i szkodliwe warunki pracy:
1. praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
2. ograniczona możliwość poruszania się po budynku brak wind, podjazdu, drzwi o odpowiedniej szerokości,
3. zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
wykształcenie: wyższe w zakresie: zabytkoznawstwo; ochrona dóbr kultury, historia sztuki lub architektura, budownictwo, konserwacja zabytków, archeologia, muzealnictwo lub wyższe + studia podyplomowe w ww. kierunkach lub w zakresie zabytków techniki i przemysłu;
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony i opieki nad zabytkami
pozostałe wymagania niezbędne:
znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
znajomość Prawa budowlanego;
ustawa o dostępie do informacji publicznej;
znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
znajomość ustawy o opłacie skarbowej;
znajomość ustawy o ochronie przyrody;
znajomość rozporządzeń i innych aktów wykonawczych do w/w ustaw;
Wymagania dodatkowe
wykształcenie: inne studia podyplomowe kierunkowe
4 lata doświadczenia zawodowego w obszarze administracji publicznej
kursy, szkolenia bhp, p.poż
umiejętność obsługi urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
znajomość języka niemieckiego/angielskiego na poziomie komunikatywnym.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
życiorys i list motywacyjny
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
kopie świadectw pracy a gdy osoba pozostaje w stosunku pracy, zaświadczenie potwierdzające 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze ochrony i opieki nad zabytkami;
Inne dokumenty i oświadczenia:
Termin składania dokumentów: 2016-02-22
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków
Podwale 1
10-076 Olsztyn
Inne informacje:
Inne informacje:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uprzejmie informujemy kandydatów/kandydatki, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest nadesłanie
w terminie wszystkich wymaganych dokumentów, w tym oświadczeń zawierających własnoręczny podpis aplikanta.
Lista osób spełniająca wymogi formalne zostanie udostępniona w siedzibie Urzędu oraz w BIP Urzędu na stronie internetowej
Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania zawarte w ogłoszeniu.
Oferty niekompletne oraz złożone po terminie (liczy się data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane.
Kandydaci/ kandydatki zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie jego przeprowadzenia.
Po zakończeniu rekrutacji oferty odrzucone podlegają komisyjnemu zniszczeniu w terminie nie wcześniej niż 30 dni od zakończenia rekrutacji.
Prosimy o przesyłanie dokumentów z dopiskiem Nabór na stanowisko Głównego Specjalisty ds. zabytków nieruchomych.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem (89) 521-85-32.